Fra fjell til by

Det er over tre måneder siden sist jeg skrev til dere, men jeg lever, hei. Har dere det fint? Jeg håper det.

Studiesemesteret kom brått på for min del. Det var dog forventet, men dårlig planlagt. Jeg løp ned fra et fjell i Jotunheimen, hev meg på første- og feil buss, byttet i Sogndal, og kom frem til Oslo akkurat i tide før hjemmeeksamen i rettshistorie.

Jeg tør verken forvente det ene eller det andre eksamensresultatet. Min holdning er at sensurordningen ved det juridiske fakultet er nokså uforutsigbar, dessverre. Jeg leverte, da!

Ulempen ved å ha eksamen allerede i begynnelsen av et nytt studiesemester er at jeg måtte bruke deler av sommerferien på å forberede meg. Fordelen er at det bare er to eksamener igjen før jul.

Til tross for en pangstart på universitetet, er jeg fornøyd med å finne tilbake til mine hverdagsrutiner i eget tempo. M.a.o. sakte men sikkert. Fra å gå som brefører og jobbe som hyttevert på Fanaråkhytta, 2000 m.o.h. i Jotunheimen, til å studere fulltid. Mange høydemeters  overgang. Jeg savner utsikten til Hurrungane, men det er heller ikke feil med hjernetrim. Eller?

fanara%cc%8aken-435
Å se solnedgangen var blant våre arbeidsoppgaver. Norges beste sommerjobb? 
p1000426
Fannaråkhytta
fanara%cc%8aken-384
Utsikt mot Hurrungane

Målet for høsten er å skape innholdsrike hverdager ved siden av å studere fulltid. Jeg vil ikke bare «leve for helgene». Helgene blir dessuten mye bedre hvis jeg har funnet en god balanse gjennom uken.

One thought on “Fra fjell til by

  1. «Jeg vil ikke bare «leve for helgene». Helgene blir dessuten mye bedre hvis jeg har funnet en god balanse gjennom uken.»
    Så fint. Og sikkert sant. Hilsen har gledet meg til helgen siden mandag.

    Lik

Legg igjen en kommentar

