Stive nipler

IMG_8667

Stive nipler på innsiden av ytterjakken, underkjølt regn på utsiden. Jeg var henne. Med løst, vått, stritt hår (som tittet frem fra under skihjelmen). Strikken hadde gitt slipp på håret jeg tidlig om morningen flettet. Dråper kilte langs ryggraden, nupper spredte seg på brystet. Kald forside, varm ellers. Varmt hjerte. Smil om munnen. «At vi får oppleve dette», sa Morten. «Fantastisk», sa Merete. «Se på deg, a», fortsatte hun. Jeg hadde krampe i kinnene. Snø i munnen. Det var snorkelføre. Fjellet vi hadde kjørt ned på ski reiste seg bak oss, vi så små ut i forhold. Himmelen begynte å bli mørkere blå, vi lyserøde i kinnene. Kontraster. Jeg elsker og hater dem. Nå er jeg plutselig innendørs, og i morgen skal trær erstattes med mennesker og stoler. Kanskje er det ikke plass til meg. Niplene er myke og jeg skal sove uten klær.

6 thoughts on “Stive nipler

Legg igjen en kommentar

