Snart ser det ut som at jeg går i jeans, naken!

Snart ser det ut som at jeg går i jeans, naken!

Plutselig stod jeg der med lillefingeren på den varme kokeplata. Feberfantaserte om at jeg var dj. Jeg flyttet ikke fingeren, men kjente at det brant. Deler av huden ble sittende igjen, da jeg omsider løftet den vekk. Jeg førte den under lunkent vann. Det var først da jeg skrek.

«Jaja», svarte jeg mitt eget skrik, og gikk mot badet. Skal jeg uansett holde fingeren under vann, kan jeg like så greit dusje hele kroppen. Utnytte tiden.

Jeg klemte ut såpe i den ene håndflaten. For mye. Halvparaten rant mellom fingrene mine, og ned mot gulvet i dusjen. Såpen etterlot seg rosa spor. Kunst, tenkte jeg, før jeg så bort mot tærne mine. «Og dere da, dere setter vel pris på litt såpe?» Tærne til Kay og Jørn hadde i hvert fall satt pris på litt såpe. Skistøvlene deres står i stuen. De får ikke sove om de har dem stående på sitt eget soverom.

Jeg la merke til et blåmerke på den ene puppen. Syv på venstre lår. Fem tilsammen på begge knær. Tre på venstre arm. Tøff samling. Snart ser det ut som at jeg går i jeans, naken.

I det jeg steg ut av dusjen, lo jeg høyt. Jeg vet ikke hvorfor. Kanskje så jeg for meg Jørn vaske sokkene sine i bidet. Eller Kay da han fikk øye på sanitærposene, og trodde at han ikke kunne kaste toalettpapir i do.

Nydusjet gikk jeg ut på kjøkkenet. Helte i meg et glass vann, og håpet det var drikkelig i Italia. Magen rumlet. Skulle man gitt matlagingen en ny sjanse, kanskje? Line kom inn døra. «Mennene nede i baren vil spandere middag på oss».

Legg igjen en kommentar

