1

De fleste jevnaldrende vennene mine tilbringer nåtiden på jordomreise. Selv er jeg student, og tilbringer tiden sammen med dem med gull og diamanter rundt ringefingeren, og en voksende mage. Som yngst på universitetet, har jeg blitt kastet inn i samtaler om barnenavn, hvor det er salg på barnebleier, og hvordan det er å komme seg rundt med barnevogn i Oslo. Når tiden er inne for at min Ferdinand skal komme til verden, skal jeg skaffe bæremeis og pottetrener.

Det er nok en stund til vi sees, Ferdinand. For det første er jeg tilhenger av fake- leg, og for det andre liker jeg å være det. Sist helg brukte tre venninner samme legitimasjon. Dumme, søte dørvakt. For det tredje mangler jeg hingsten. Jeg er ganske pen, så personligheten min suger vel.

I en alder av nitten år, skal jeg forresten flytte for meg selv for første gang, i februar. Hallo, Fagerborg. Hallo, selvstendighet. Hallo, voksenlivet. Yeah! Det er flott å nærme seg tjue.

Legg igjen en kommentar

